Jag funderar på att börja använda Chromecast igen, men är lite osäker på om det verkligen håller måttet i dag. Har en ganska ny TV men vill kunna casta från mobilen när ungarna ockuperar fjärrkontrollen 😅 Hur är det med kvaliteten på bild och ljud – får ni 4K utan lagg? Och funkar det lika bra med olika appar, eller är vissa struligare än andra? Dela gärna vad ni upplevt senaste tiden.
Jag kör Chromecast med Google TV hemma och får riktigt bra bild – 4K med HDR funkar utan problem på Netflix och YouTube, så länge nätet håller jämn fart. Det enda jag märkt är att vissa appar kräver att man går via mobilen för att få rätt upplösning. Jag använder även en IPTV – box från IPTV som är kopplad direkt till TV:n, och där är kvaliteten också superbra – märker ingen skillnad jämfört med Chromecast faktiskt.
Jag bytte från vanlig Chromecast till Google TV-versionen i vintras och skillnaden var rätt stor. Men jag kör fortfarande via WiFi och märker ibland små buffringar när alla hemma är uppkopplade samtidigt. En kompis sa att han löste det med nätverkskabel, men jag har inte orkat dra sladdar. Allt funkar, men det märks att hastigheten påverkar rätt mycket om man vill ha högsta möjliga kvalitet konstant.